MAN liet op de Bauma de nieuwe motoren zien, die niet alleen voldoen aan de Euro 6-D eisen, maar die ook allemaal 10 pk en 100 Nm trekkracht erbij kregen. Opvallend is dat de nieuwe D15 motor, een negen liter blok, beschikbaar komt in de TGS en TGX met 400 pk vermogen.
De reden voor MAN om met zo'n lichte motor te komen is dat het nog eens 240 kg kan besparen ten opzichte van de D20 motor die we allemaal nog wel kennen. Er zijn ook lichtere vermogensvarianten van 330 en 360 pk. De motoren worden alle gebouwd in de fabriek in Neurenberg. De negen liter is een eigen ontwerp van MAN, en niet een Scania motor met een ander typeplaatje. Zoals bekend zitten MAN en Scania bij elkaar in de truckdivisie van VW, maar ze werken toch echt met verschillende motoren. De negen liter motor van Scania heeft vijf cilinders.
MAN komt verder met een lichtere hypoïd-as waardoor klanten nog meer gewicht kunnen besparen. Zo stond er een betonmixer op de Bauma waar de ingenieurs van MAN 410 kg hadden bespaard.
Opvallend bij MAN zijn verder ComfortSteering, wat hetzelfde lijkt als wat Volvo kan leveren, en Lane Return Assist, waarbij de truck zelf even terugstuurt wanneer je de wegmarkering overschrijdt. Weer een stap op weg naar autonoom rijden. In Duitsland is veel discussie over rechtsafslaan en dode hoek, dus kunnen klanten af fabriek een camera bestellen. We komen op al dit moois zeker nog terug.