MAN 10x4-6: Primeur voor BUKO

Nieuws
13-12-2016 | Door Iep van der Meer

BUKO Transport heeft met een nieuwe MAN 10x4-6 een regelrechte primeur in huis. Deze nieuwe MAN is namelijk de eerste 47-tonner die af-fabriek geleverd werd door het Duitse merk.

Met de nieuwe MAN zet BUKO een truck neer met een netto laadvermogen van 30 ton. BUKO heeft een eigen vloot van zestig voertuigen waarvan ruim negentig procent van het merk MAN is. Het is dan ook niet voor niks dat MAN Truck dealer BTS als partner een vestiging heeft op het BUKO Bedrijvenpark in Bever-wijk. Directeur Wouter Langendijk: ,,Wij hebben een bijzondere relatie met MAN en het is dan ook mooi om te zien hoe we samen opgetrokken zijn in dit project. Om onze activiteiten te optimaliseren zochten wij een licht voer-tuig met een gunstige TCO, een hoge mate van wendbaarheid en een zo hoog mogelijk laadvermogen. Dat bleek haalbaar door te kiezen voor deze 10x4 Triple configuratie met een sturende sleepas. Met twee tien tons voorassen en een 27 tons Triple komen we uit op 47 ton’’.

Het nieuwe concept van de vijf-asser met als laatste as een sturende sleepas is het gevolg van een nauwe samenwerking tussen BUKO, MAN Trucks Nederland, BTS Truck dealer en Wierda Voertuigtechniek. Langen-dijk: ,,Om onze klanten goed van dienst te kunnen zijn is het noodzakelijk dat we een beroep kunnen doen op de flexibele inzet van een hoogwaardig en modern wagenpark. Standaardisatie van ons wagenpark helpt ons slag-vaardig te kunnen blijven handelen. In samenwerking met MAN zochten wij dan ook naar een nieuw standaard concept.. Door zowel MAN Truck & Bus als MAN Truck dealer BTS is er actief meegewerkt aan deze nieuwe oplos-sing. Het resultaat is voor ons de ideale kipper om onze klanten in de grond-, weg-, en waterbouw goed van dienst te zijn. Met een hoog laadvermogen en grote wendbaarheid kunnen wij ze op bijna iedere locatie perfect van dienst zijn. Voor zwaar terreinwerk is deze kipper niet geschikt, daarvoor zetten we onze 8x8 en 10x8 trucks in’’.

De nieuwe vijf-asser wordt inmiddels volop ingezet en de chauffeur is vooral enthousiast over de draaicirkel. ,,Dankzij de meesturende naloopas draait deze vijf-asser zelfs korter dan de 8x8 waar deze chauffeur voorheen mee reed. Dit zegt wel wat over de wendbaarheid van deze MAN 10x4-S aldus Langendijk. 

 

 

 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-07-2025
IEP_8511-1400

Nathalie wint Kivits LZV met Mail&Win actie

Nathalie Wichers- Bol is de winnaar van de Mail&Win actie die wij samen met Jorn 'Badraaf' van Hooft en…
Nieuws
03-07-2025
Reining 400e DAF truck (7)-1400

Retro kleuren voor 400e DAF van Reining Transport

Reining Transport uit Hoogezand/Kolham bestaat dit jaar 100 jaar. In die tijd bouwde het bedrijf een…
Nieuws
03-07-2025
Opijnen1 (960 x 640)

Van Opijnen overgenomen door Thomassen

Wederom een flinke overname: Van Opijnen uit Deventer wordt overgenomen door de Thomassen Groep.
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.