Kuijf Milieudiensten heeft ter vervanging een nieuwe MAN TGX 35.510 8x4-4 BL met GM-cabine in gebruik genomen. De stoere triple truck is voorzien van een afzetsysteem.
Kuijf Milieudiensten is gevestigd in Nieuwkoop, midden in het Groene Hart. De belangrijkste activiteit van Kuijf Milieudiensten is het plaatsen van open containers. Dit doet zij met behulp van haakarm-auto’s voor de grote 40 m3 containers, zoals met de nieuwe MAN. En met portaaltrucks voor de kleinere containers, die met name ingezet worden voor bouw- en sloopafval. Ook kent het wagenpark van Kuijf nog een aantal kraakperstrucks. Eigenaren Ruud Kuijf en Jan Kes vertellen trots: “Er is sprake van gevarieerde diensten, maar het komt er in alle gevallen op neer dat we de klant volledig ontzorgen.” Kuijf heeft in totaal vijftien mensen in dienst. “Ons personeel is in hoge mate gespecialiseerd en servicegericht. Eigenlijk verkopen we nooit nee en doen we ons uiterste best om alles binnen de gewenste tijd te leveren. Om die reden lopen de werkzaamheden hier goed en mogen we werken voor een grote klantenkring, die vooral uit de regio komt. Het afval dat uit de containers komt, wordt gesplitst en gereed gemaakt voor de volgende stap in de verwerkingsketen.”
Inspraak van de chauffeur
De tevredenheid over de eerste MAN was bij Kuijf al erg groot. “Dat geldt voor de truck, maar zeker ook voor de dealerservice. Die verloopt via Benton in Ter Aar, dat nauw samenwerkt met Van Leeuwen Truckservice.” Bij de aanschaf van het nieuwe paradepaardje van MAN had Kuijf erg goed voor ogen wat hij wilde en op welke termijn hij de nieuwe auto de weg op wilde hebben. Ook de chauffeur had inspraak over de specificaties. Hij wilde maar wat graag een MAN, maar dan wel eentje van de nieuwe generatie. Het nieuwe model bleek aan alle verwachtingen en behoeften te kunnen voldoen. “De nieuwe auto schakelt nog beter dan de huidige MAN, het interieur is flink verbeterd, de spiegels zijn beter gepositioneerd, het zicht vanuit de GM-cabine is beter en de truck is als geheel makkelijker te bedienen”, zegt Jan Kes. “De sturende 9-tons naloopas maakt de truck wendbaarder en beperkt de bandenslijtage en de rolweerstand, wat weer gunstig is voor de brandstofrekening. De truck die vervangen is had een as minder, waar we soms op vastliepen door de zware ladingen. En dankzij de nu geleverde Comfort Steering kan de chauffeur toch makkelijk manoeuvreren.”
Het resultaat mag er zijn: een prachtige, veelzijdige containertruck met vier assen en met de modernste en schoonste techniek die op dit moment voorhanden is. Natuurlijk in de opvallende oranje Kuijf verschijning, met alles erop en eraan voor de trotse chauffeur.