Een van de afspraken uit het Mobiliteitspakket is dat vrachtwagens die onderweg zijn in het buitenland, elke drie of vier weken dient terug te keren naar de thuisbasis. Volgens TLN gaat dit onderdeel van het pakket al op 20 augustus in.
Het doel van Mobiliteitspakket is dat er eerlijker wordt geconcurreerd door transportbedrijven in Europa en dat het beroep van chauffeur menswaardig is. Het stak de Europese bestuurders dat chauffeurs soms maanden van huis zijn. Meer duidelijkheid inzake detachering en cabotage is een doel geweest van de EU.
BIGtruck ondervroeg de voornaamste vakbonden in ons land, zeg maar gerust de meest betrokken deskundigen, over wat zij vinden van het Mobiliteitspakket. Daarbij liet de redactie ze reageren op een rapport van een adviesbureau dat concludeert dat Oost-Europese transportbedrijven binnen nu en twee jaar stukken duurder uit zullen zijn.
" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor dat verhaal!