Oost-Europese trucks moeten regelmatig retour thuisland

Nieuws
27-07-2020 | Door Tim de Jong

Een van de afspraken uit het Mobiliteitspakket is dat vrachtwagens die onderweg zijn in het buitenland, elke drie of vier weken dient terug te keren naar de thuisbasis. Volgens TLN gaat dit onderdeel van het pakket al op 20 augustus in.

Het doel van Mobiliteitspakket is dat er eerlijker wordt geconcurreerd door transportbedrijven in Europa en dat het beroep van chauffeur menswaardig is. Het stak de Europese bestuurders dat chauffeurs soms maanden van huis zijn. Meer duidelijkheid inzake detachering en cabotage is een doel geweest van de EU.

BIGtruck ondervroeg de voornaamste vakbonden in ons land, zeg maar gerust de meest betrokken deskundigen, over wat zij vinden van het Mobiliteitspakket. Daarbij liet de redactie ze reageren op een rapport van een adviesbureau dat concludeert dat Oost-Europese transportbedrijven binnen nu en twee jaar stukken duurder uit zullen zijn.

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor dat verhaal!  

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
01-04-2017
Chauffeurs_KNV-CAO_LR.jpg

KNV chauffeurs verwerpen eindbod, ultimatum voor TLN

Tijdens een bijeenkomst georganiseerd door CNV en FNV waar zich zo'n 600 chauffeurs hadden verzameld…
Nieuws
23-04-2017
FNV-CNV-Utrecht1aprilLR_2.jpg

FNV: 10% meer loon, geen verslechteringen

In de komende drie jaar krijgen 130.000 transportwerknemers een loonsverhoging van 10%. De lonen voor alle werknemers…
Nieuws
20-03-2017
Actie.jpg

Acties op handen tegen CAO voorstel

Het CAO bod wat door TLN op tafel is gelegd wordt daar massaal vanaf geveegd door de chauffeurs. Er is forse kritiek…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.