Nieuws
13-08-2018 | Door Tim de Jong

Trailerbouwer Schmitz heeft een schuifzeiltrailer ontwikkeld die geen rongen en planken meer heeft en die toch goedgekeurd is voor de strengste ladingzekeringnorm, DIN EN 12642 Code XL. Hoe doen ze dat?

De uitgangspunten voor de ontwikkeling van dit nieuwe type schuifzeil zijn tijdbesparing en verbeterde veiligheid voor de chauffeur. Die hoeft bij het losmaken van de rongen en het verwijderen en weer terugzetten van de planken niet langdurig te klimmen en te bouwen om de trailer na het laden weer rijklaar te krijgen. Met de Power Curtain van Schmitz is de chauffeur eerder klaar en is klauteren verleden tijd, zegt Schmitz.

Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
21-05-2025
Van der Wielen Iveco S-Way (11)-1400

Oude liefde roest niet!

Klaas van der Wielen uit het Groningse Doezum begon zijn carrière als chauffeur ooit op een Fiat truck, waarna er meerdere Iveco…
Nieuws
21-05-2025
Volvo FH Oldskool_zijkant_Teun op kraan

Nieuwe Volvo trucks voor Van Sambeek

Van Sambeek Transport uit Escharen heeft opnieuw geïnvesteerd in nieuwe Volvo FH-trucks: een bijzondere Volvo FH oldskool…
Nieuws
21-05-2025
Jan Wijnsma Scania 660S

Scania 660S Highline voor Jan Wijnsma

Jan Wijnsma Containertransport uit het Friese Metslawier heeft zijn langdurige wens vandaag zien uitkomen met de…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.