Simon Loos wil imago van het chauffeursvak verbeteren

Nieuws
28-01-2022 | Door Tim de Jong

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van het chauffeursvak te verbeteren met de campagne “Superhelden van Simon Loos”. Speerpunten van de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze maatschappij en de waardering en trots die dat verdient, schrijft het bedrijf.

Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”

Superheldencampagne

Op vrijdag 28 januari lanceert Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben, aldus het bedrijf.

Waardering

Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering voor chauffeurs. Operationeel directeur Simon Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

De eerste aflevering van de documentaireserie verschijnt 4 februari op het YouTube-kanaal van Simon Loos. Daarna volgt er nog veel meer, belooft het bedrijf.  

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
12-05-2025
Aerodynamische updates Volvo Trucks (3) (960 x 640)

Extra ribbels en rubber voor Volvo FH en FH Aero

Met drie kleine aanpassingen brengt Volvo het verbruik van de FH en FH Aero verder naar beneden.
Nieuws
12-05-2025
Deense tol

Denemarken verdubbelt boetes slecht werkend tol-systeem

Ondanks dat het systeem niet goed werkt en er veel onterechte boetes uitgeschreven zijn, wordt…
Nieuws
11-05-2025
Ceusters MAN

MAN TGX voor Ceusters

Ronny Ceusters uit het Belgische Laakdal kennen we vooral van de dikke Zweedse trucks. Meestal zijn het Scania's, en soms ook Volvo's…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.