Als gevolg van verdere groei kampt Simon Loos naar eigen zeggen nog steeds met een groot aantal vacatures. De logistiek dienstverlener start daarom andermaal een nieuwe campagne voor het werven van logistiek talent: #100dagen100collega’s.
In honderd dagen gaat het bedrijf laten zien hoe het écht is om er te werken. Elke middag plaatsen ze een film of vlog, waarin één van de 1.400 Simon Loos-collega’s vertelt hoe hij of zij het werk ervaart. Naast de dagelijkse filmpjes komen er binnen de campagne ook andere manieren om mee te kijken in de praktijk. Bijvoorbeeld ‘in het echie’: iedere trailerchauffeur kan namelijk vanaf volgende week bij één van de Simon Loos-collega’s in de wagen klimmen en meedraaien.
Eigen mensen met vast contract
Met het oog op de piek van de Kerst en het voorjaar, wil het bedrijf zorgen dat ook straks alle 650 wagens kunnen blijven rijden. Nu lossen ze het tekort vaak nog op met flexibele krachten, maar het liefst werken ze bij Simon Loos met vaste eigen mensen. HR manager Eric Stam: ”We zetten altijd in op een langdurige relatie met onze werknemers, en we bieden bijvoorbeeld binnen een jaar een vast contract aan. Goede arbeidsvoorwaarden en het salaris op tijd betalen, zijn bij ons vanzelfsprekend. Mensen moeten op ons kunnen rekenen, ze werken er hard genoeg voor.”
Vooroordelen
Net als andere vervoerders, kampt Simon Loos ook met de vooroordelen over winkeldistributiewerk. Stam: winkeldistributie heeft niet echt een goede naam, terwijl het juist veel pluspunten heeft. En onze chauffeurs zijn ook nog eens blij met het werk zelf. Ze zeggen dat o.a. het contact met winkelfilialen en collega’s hun werk veel leuker maakt dan vijfhonderd kilometer in je eentje op de snelweg. Maar vergis je niet, ook in winkeldistributie maak je heel wat kilometers. En je moet wel pittig kunnen sturen, want uitdagend is het rijden zeker. Door de werktijden en de goede parttime mogelijkheden is het werk trouwens ook heel geschikt voor mensen die werk combineren met de zorg voor kinderen. We hopen dus zeker ook meer vrouwen aan te trekken.”