Sluyter Logistics is al jarenlang een trouwe klant van Renault Trucks en ook nu weer viel de keuze op het Franse truckmerk. Maar liefst vijf nieuwe Renault Trucks T trekkers en een nieuwe Renault Master kwamen de vloot versterken.
Sluyter Logistics is een full-service logistiek dienstverlener met zes vestigingen verspreid over het land. Distributie, warehousing, groupage, dedicated vervoer en expeditie behoren tot het dienstenpakket. “Deze zes voertuigen zijn deels vervanging en deels uitbreiding van de vloot”, zegt vestigingsdirecteur Sjouke Vogelzang van Sluyter Logistics. “Wij willen onder meer vanuit milieuoogpunt met een zo jong mogelijk wagenpark werken en daarom bestaat vrijwel onze hele vloot uit Euro 6-motoren.”
Sleeper Cab
De vijf Renault Trucks T zijn voorzien van een 380 pk-motor. Vogelzang: “Deze trucks zetten we in voor distributievervoer en dedicated vervoer en dan past de 380 pk-uitvoering prima bij het werk dat wij er mee doen.” Om de chauffeur optimaal comfort te bieden, is gekozen voor de Sleeper Cab. “De cabine biedt veel ruimte”, zegt Vogelzang. “Daardoor zijn deze trucks voor chauffeurs, naast een goede werkomgeving, ook een prettige plek om te verblijven als ze erin overnachten.”
Renault Master
De Renault Master wordt ingezet voor fijnmazige distributie, zoals het bezorgen van pakketten. Sluyter Logistics koos onder meer vanwege het hoge laadvermogen voor deze bedrijfswagen. De Renault Master is uitgerust met een treeplank aan de achterzijde voor een optimaal werkcomfort. “En met het oog op de veiligheid is deze Renault Master ook voorzien van een achteruitrijcamera”, zegt Vogelzang. “We zijn zo tevreden over dit voertuig dat we inmiddels een tweede Renault Master hebben besteld.”
Wagenpark
Het wagenpark van Sluyter Logistics bestaat uit ruim tweehonderd voertuigen, waarvan het merendeel Renault-trucks. Naast de vele Renault Trucks T en de Renault Master heeft het bedrijf ook een aantal Renault Trucks D in de vloot. “De aandrijflijn van Renault Trucks is goed ontwikkeld en chauffeurs rijden er graag mee”, zegt Vogelzang. “Het rijcomfort is prima, mede dankzij de automatische versnellingsbak Optidriver. Bovendien scoren deze trucks gunstig qua brandstofverbruik en klopt het TCO-plaatje.”