Sprintje tussen elektrische- en dieseltruck

Nieuws
23-05-2017 | Door Tim de Jong

Zoals al eerder stond te lezen op onze ">milieusite, ontwikkelt Toyota een zware truck, goed voor een GVW van zo'n 30 ton, die elektrisch rijdt. Alleen betrekt die truck de energie niet van een accupakket, maar van een brandstofcel. Die werkt op waterstof. Bijgaand filmpje laat even zien wat het betekent wanneer je, kenmerk van een elektromotor, vanaf nul toeren meteen de maximale trekkracht ter beschikking hebt!

Toyota gebruikt voorlopig even een chassis en cabine van Peterbilt. Hun eigen truckmerk, Hino, bouwt geen trucks in de klasse waar Toyota nu in experimenteert. Let ook even op het straaljagergeluid van de nieuwe Toyota. Heel wat anders dan het geklapper wat wij nog af en toe horen.  

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
15-06-2016
StralisXP2LR.jpg

Eerste foto's Iveco Stralis XP (update!)

Iveco komt met een milde facelift van de Stralis en noemt de nieuwe variant Stralis XP. Met name onderhuids zouden…
Nieuws
28-11-2023
Peterbilt Bob Spooner (2)

Peterbilt met 13,8 miljoen kilometer

Duurzaamheid is ook langer met je spullen doen, en niet steeds nieuwe kopen. Dat was vast niet de insteek van Bob…
Nieuws
19-12-2023
Peterbilt (960 x 719)

Tweedehands Peterbilt verkocht voor 350.000 Dollar

Een derde van een miljoen Dollar voor een tweedehand Peterbilt dagcabine: wat is hier aan de hand?
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.