Begin dit jaar brachten we al een reportage over een rit van Tholu met een LZV naar de omgeving van Stuttgart. Inmiddels is internationale inzet van de lange, schone en efficiënte combinaties de gewoonste zaak van de wereld voor het bedrijf uit Ede. Er wordt nu al met LZV’s gereden naar Denemarken en naar onze Zuiderburen.
De configuratie van de LZV kostte nog wel de nodige hoofdbrekens. Zo zijn de Duitse eisen op het gebied van de draaicirkel strenger dan bij ons, en willen de Denen weer geen gedwongen gestuurde assen onder getrokken materiaal. Op hun beurt eisen de Denen wel een draaikrans onder de opleggerschotel van de dolly. Een voorziening die in Nederland geblokkeerd moet worden vanwege onze LZV eisen. ,,In Denemarken mag die blokkade er beslist niet op zitten, daar hebben we inmiddels al een bekeuring voor gehad’’ aldus Arnold Thomassen van Tholu B.V.
Voor België heeft Tholu een vergunning voor het traject van Lieze, net over de grens bij Maastricht naar Aubange, vlak voor de Franse grens.
Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal!