Tholu rijdt internationaal met LZV

Nieuws
08-11-2018 | Door Tim de Jong

Begin dit jaar brachten we al een reportage over een rit van Tholu met een LZV naar de omgeving van Stuttgart. Inmiddels is internationale inzet van de lange, schone en efficiënte combinaties de gewoonste zaak van de wereld voor het bedrijf uit Ede. Er wordt nu al met LZV’s gereden naar Denemarken en naar onze Zuiderburen.

De configuratie van de LZV kostte nog wel de nodige hoofdbrekens. Zo zijn de Duitse eisen op het gebied van de draaicirkel strenger dan bij ons, en willen de Denen weer geen gedwongen gestuurde assen onder getrokken materiaal. Op hun beurt eisen de Denen wel een draaikrans onder de opleggerschotel van de dolly. Een voorziening die in Nederland geblokkeerd moet worden vanwege onze LZV eisen. ,,In Denemarken mag die blokkade er beslist niet op zitten, daar hebben we inmiddels al een bekeuring voor gehad’’ aldus Arnold Thomassen van Tholu B.V.

Voor België heeft Tholu een vergunning voor het traject van Lieze, net over de grens bij Maastricht naar Aubange, vlak voor de Franse grens.

Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal! 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
21-05-2025
Van der Wielen Iveco S-Way (11)-1400

Oude liefde roest niet!

Klaas van der Wielen uit het Groningse Doezum begon zijn carrière als chauffeur ooit op een Fiat truck, waarna er meerdere Iveco…
Nieuws
21-05-2025
Volvo FH Oldskool_zijkant_Teun op kraan

Nieuwe Volvo trucks voor Van Sambeek

Van Sambeek Transport uit Escharen heeft opnieuw geïnvesteerd in nieuwe Volvo FH-trucks: een bijzondere Volvo FH oldskool…
Nieuws
21-05-2025
Jan Wijnsma Scania 660S

Scania 660S Highline voor Jan Wijnsma

Jan Wijnsma Containertransport uit het Friese Metslawier heeft zijn langdurige wens vandaag zien uitkomen met de…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.