Twee MAN's voor Kamphuis Epse

Nieuws
19-04-2016 | Door Tim de Jong

Familiebedrijf Kamphuis uit Epse heeft onlangs twee nieuwe MAN trucks in gebruik genomen. Het gaat om een TGS 49.440 10x4 vijfassige asfaltkipper en een 6x2 TGX 26.480 trekker die voor uiteenlopende klussen aan het werk gaan bij Kamphuis.

Het bedrijf uit Epse, nabij Deventer, bestaat al sinds 1932. In een ver verleden reden er ook al MAN's, maar de laatste jaren toch voornamelijk andere merken. Directeur Ronald Kamphuis had bij het gesprek met de MAN-vertegenwoordiger meteen de gewenste klik, wat leidde tot het invullen van een specificatie waarvan de prijs hem uiteindelijk beviel. Zo kwam er een 10x4 kipper voor het echte zware werk. ''MAN heeft een sterke reputatie in de bouw. De specificatie van deze 10x4 past precies bij ons. Veel laadvermogen en niet te ingewikkeld. Toen we keken naar hoe het onderhoud bij MAN is geregeld, hebben we er ook onderhoudscontracten bij genomen. Nu rijden de nieuwe trucks al enige tijd en kan ik niet anders dan tevreden zijn over de prestaties. De chauffeurs zijn ook goed te spreken. Een van hen is lang van stuk. Beiden zijn tevreden met de grote cabine, de fijne stoelen en met het feit dat de nieuwe generatie MAN’s ook stille trucks zijn.''

Gewicht

Ook het gewicht van de trucks van MAN speelde een rol bij de aanschaf. ''MAN's van de huidige generatie Euro VI trucks zijn lichter dan de concurrentie. Met name voor onze nieuwe 6x2 trekker is dit van belang. Die wordt voor meerdere disciplines ingezet. Voor het kipperwerk met onze nieuwe, lichte aluminium Stas trailers, voor internationaal schuifzeilwerk, wat we doen voor een klant in Deventer en voor het trekken van een vijftien kuubs mixer'', legt Kamphuis uit. ''Om dat werk optimaal te kunnen doen, beschikt deze trekker over een verschuifbare koppelschotel. Door die goed in te stellen, presteert de MAN bij elk van genoemde opleggers optimaal en worden er geen aslasten overschreden.''

VCA Gecertificeerd

Ook de 10x4 kipper doet meer dan alleen asfaltwerk. ''Deze is net als de 6x2 trekker goedgekeurd voor het afvoeren van vervuilde grond en slib. Daardoor kunnen we met deze kipper alle voorkomende werkzaamheden in de wegenbouw volgens de voorschriften uitvoeren. Net als alle andere trucks bij Kamphuis, is ook de nieuwe 10x4 uitgerust met een on-board weegsysteem. ''Zo houden we ons aan de wet, het hoort allemaal bij een degelijk bedrijf als het onze, dat ook VCA-gecertificeerd is'', zegt Kamphuis.

Het familiebedrijf wordt al 35 jaar geleid door Ronald Kamphuis, die als derde generatie te boek staat. ''De vierde, mogelijke opvolger Jean Paul Kamphuis loopt zich warm hier op kantoor, maar draait ook regelmatig mee op de vrachtwagens. De continuïteit is gegarandeerd. Het is een gezond bedrijf dat werkt met meerdere disciplines. De hoofdmoot is wegenbouw en handel in grondstoffen. Onze trucks gaan zeker een jaar of zeven mee, het hangt af van de staat van het voertuig en of het economisch verantwoord is om te vervangen.''

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
12-07-2016
MAN3asselt.jpg

Dikke MAN 10x8 voor Van Asselt

Grondverzetbedrijf Van Asselt Elspeet heeft geïnvesteerd in een nieuwe MAN TGS 10x8 WSA. Het is een indrukwekkende vijf-asser…
Nieuws
11-11-2019
stoel1-690873.jpg

Twee MAN TGS bouwtrucks voor Roel van der Stoel

Aannemings- en Transportbedrijf Roel van der Stoel uit Wijdewormer nam onlangs twee nieuwe MAN TGS bouwvoertuigen…
Nieuws
19-05-2017
Volvo_FH_5-asser_D._Honig_Transport_1_lowres.jpg

Volluchtgeveerde Volvo FH 10x4 voor Honig Middenbeemster

Vervoerder D. Honig uit Middenbeemster rijdt met de eerste volledig luchtgeveerde Volvo vijfasser…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.