Twintig MAN's TGS voor Den Hartogh

Nieuws
22-02-2016 | Door Tim de Jong

Den Hartogh uit Rozenburg, een bekende speler in tank- en bulkvervoer, heeft de vloot uitgebreid met twintig MAN's van het type TGS.  

Den Hartogh is werkzaam voor tal van verladers uit de chemiesector. De klanten van Den Hartogh zijn dusdanig verweven met de logistiek dienstverlener dat Den Hartogh bij meerdere klanten permanent een hoeveelheid trekkend materieel en natuurlijk de nodige tankcontainers op het terrein heeft. ‘’Vaak moeten die chemietrailers en tankcontainers verplaatst worden om op de ene locatie van de klant te laden, en enkele kilometers verderop, op de andere locatie weer te lossen’’, legt directeur Hans den Hartogh van het bedrijf uit. Voor zulk pendelwerk, waarnaar bij onze klanten steeds meer vraag is, hebben we nu twintig nieuwe MAN-trucks besteld.’’

Het gaat om twintig TGS-trekkerchassis die van een M-dagcabine zijn voorzien. ‘’De kleinste cabine, maar dan nog is dit de ruimste cabine van de trekkers die we voor deze aankoop hebben vergeleken,’’ aldus Den Hartogh, ‘’en het is de stilste truck op dit moment.’’ Andere argumenten die volgens Den Hartogh meespelen, en die destijds ook een reden waren om MAN op grote schaal in de vloot te gaan inzetten, is het geringe gewicht van de trekkers. ‘’Dat is heel belangrijk voor ons, juist omdat we bij deze trekkers een aantal voorzieningen hebben opgebouwd, waardoor we extra goed op het gewicht moeten letten. Na een rekensom bleek MAN hier voor ons de beste papieren te hebben.’’

De TGS-trekkers hebben een bredere opstap om zo veilig mogelijk achter de cabine te kunnen komen. ‘’Dat heeft vooral te maken met het feit dat deze trekkers dagelijks zo’n tien korte ritten van enkele kilometers maken. Het is dus frequent optrekken en stoppen en natuurlijk vaak aan- en afkoppelen.’’ Om er zeker van te zijn dat er correct en veilig is gekoppeld, beschikt elke MAN over een indicator op het dashboard die laat zien of de handelingen juist zijn uitgevoerd. Een ander gegeven is dat wanneer de zwaailampen zijn ingeschakeld, de rijsnelheid van de MAN automatisch wordt begrensd op 30 km/h. ‘’Bij tal van onze klanten geldt op het fabrieksterrein deze maximum snelheid. Als we het zo oplossen, komt geen enkele chauffeur in de problemen. Verder draagt het bij aan een verhoogde zichtbaarheid voor de aanwezige personen op de locatie van onze klanten.’’ De standaard opties in het wagenpark van Den Hartogh, zoals het altijd inschakelen van dimlicht en het automatisch inschakelen van knipperlichten bij achterwaarts manoeuvreren, zijn ook bij deze voertuigen opgebouwd.

De trucks zijn verder uitgerust met een tweecilinder compressor en met een extra luchtketel. Ze worden door Den Hartogh in eigen beheer onderhouden. Den Hartogh koos voor de D20 motor met 320 pk. 

  

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
28-08-2020
QuartesNijhofWassink.jpg

Nijhof-Wassink breidt uit in België

In november 2019 zijn het Belgische mengvoederbedrijf Quartes en Agri-Activ (toeleveringsbedrijf aan de akkerbouw)…
Nieuws
27-01-2020
Jebezo_2.jpg

Nieuwboer neemt Jebezo over van Verhoek

Per 1 januari 2020 heeft Nieuwboer Internationaal Transport de activiteiten van Jebezo Logistics overgenomen, meldt…
Nieuws
25-02-2019
Baks_Logistiek.jpg

Baks Logistiek neemt Vendrig diervoedertransport over

Baks Logistiek uit Borculo neemt per 1 april a.s. het onderdeel diervoedertransport van Vendrig Transport…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.