Nieuws
28-10-2015 | Door Tim de Jong

Kroeze Infra uit Beesd breidt de vloot uit met twee Volvo FM chassis. Het betreft een FMX 8x6 en een 10x4. Het bedrijf zegt een schaap met vijf poten te hebben gezocht en gevonden. Wat moet een truck allemaal kunnen bij Kroeze?

''Een truck die we op de zandbaan konden gebruiken, een truck met een kraan en toch ook voldoende laadvermogen. We hebben verschillende merken onderzocht. Het bleek dat Volvo Trucks op dit moment het juiste programma bouwvoertuigen heeft. De Volvo FMX heeft een widespread tandemstel waarvan de achterste as stuurbaar is. Die achterste as werd verplaatst en gemodificeerd door Terberg Techniek. De manoeuvreerbaarheid van de truck is mede hierdoor verbeterd. We hebben nu de uitvoering die we wilden, met als grote voordeel dat we ook nog eens voor het meenemen van materieel een combinatie met een dieplader kunnen realiseren. Als we in het asfalt zitten, kunnen we zo een complete asfalttrein realiseren'', aldus Kroeze.

Over de nieuwe vijfasser zegt het bedrijf: ''De Volvo FMX 460 10x4 is een ander verhaal. Het transport van grondstoffen huurden we in, door de komst van de 10x4 kunnen we nu zelf het transport regelen. Het is het combineren van de vraag uit de markt en de wil om het in eigen hand te houden. Beide trucks zullen ook worden ingezet voor de gladheidsbestrijding in de regio.”

 

 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
10-06-2025
Japan Fuso Super Great (960 x 540)

Fuso en Hino fuseren

De twee Japanse vrachtwagenmerken Fuso en Hino gaan samen, ondanks dat de één van Daimler is en de ander van Toyota.
Nieuws
10-06-2025
Nuport (960 x 741)

Canadese vakbond protesteert tegen autonome vrachtwagens

Volgens de vakbond kosten autonome vrachtwagens chauffeurs hun baan. De haven vindt van niet.
Nieuws
09-06-2025
IEP_6645-1400

Rij-impressie Iveco S-Way 500

Wij reden de Iveco S-Way 500 demo van Cornelis Bedrijfsauto's voor een rij- impressie. 
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.