Nieuws
02-11-2020 | Door Tim de Jong

Nu de doorgaans gure novembermaand is aangebroken, uiten de werkgeversorganisaties hun zorgen over personeelskrapte op de werkvloer. Wanneer personeel ‘verschijnselen’ heeft, dus verkouden is, moet het thuis blijven. De kans daarop is nu relatief groot. De corona-app helpt ook al niet, want die roept personeel ook op tot thuisquarantaine. Maar wat moet je als chauffeur wanneer je toch besmet raakt? Chauffeurs lopen tenslotte een verhoogd risico.

Die vraag legde BIGtruck voor aan vakbond CNV dat in het nieuwe BIGtruck Online Magazine in gaat op deze problematiek. Tenslotte behoort het chauffeursvak waar het levensmiddelen en agrarisch transport betreft, tot de cruciale beroepen.  Eén tipje van het CNV-verhaal lichten we alvast op: overleg met je werkgever over de juiste maatregelen en zorg dat je die zelf ook in acht neemt.

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!

Iedereen heeft er belang bij dat we even extra opletten met z’n allen. Des te eerder zijn we van dit gedoe af en kunnen we weer wat vaker bij familie en vrienden zijn.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
30-09-2020
Malden2-1400.jpg

Wegrestaurant komt met petitie: ook na 21 uur nog eten

Wegrestaurant Malden vraagt chauffeurs om een petitie te tekenen die stelt dat chauffeurs ook na…
Nieuws
30-12-2020
Stack_11-1400.jpg

Britse organisaties spreken van 'national embarressment'

Logistics UK, de grootste vereniging van handelsbedrijven in Engelnand en de Road Haulage Association,…
Nieuws
26-03-2020
200324-bhcs_vivalytic-anwendung_nah_qr_vri_16-9.jpg

Ook nu blijkt een monopolie een slechte zaak

In bijna alle vrachtwagens die door Europa rijden zit techniek van de Duitse toeleverancier Bosch. Meestal…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.