Dit staat de komende tien jaar te gebeuren in trucktechniek

Blog
25-03-2021 | Door Tim de Jong

Het ritselt op internet van waterstof, elektrisch, de V8 die we voorlopig houden, diesel waar we toch echt nog van afhankelijk zijn, al of niet autonoom rijden en ga zo maar door. Intussen hebben DAF, Mercedes, Volvo, Iveco, Scania, MAN en Renault van alles verklaard over hoe zij de toekomst zien. Zo zagen we vandaag hoe Renault belooft dat het in 2023 een elektrische truck in elk segment van het wegvervoer aan zal bieden.

Wanneer batterij-elektrische trucks even ‘duur’ zullen zijn als de huidige diesel en niet te vergeten de waterstoftruck, hebben we allemaal voor je op een rijtje gezet. Ook blikken we nog wat verder vooruit naar 2040 en 2050.

Kijk vooral ook naar het filmpje van DAF, waarin bestuurslid Ron Borsboom, verantwoordelijk voor techniek, ook heldere uitspraken doet. DAF zegt ook de verbrandingsmotor te willen beproeven die waterstof verbrandt.   

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!  

Laatste blogberichten

Blog
18-10-2024
Brand bij de brandweer

Brand bij de brandweer

In het Duitse Stadtallendorf is de complete brandweerkazerne afgebrand, compleet met alle uitrusting en 10 brandweerauto's. De brand…
Blog
16-10-2024
IEP_1732-1400

eActros 600 voor distributie?

Sinds de eerste introductie van de elektrische Mercedes-Benz eActros 600 had ik moeite met de positionering van deze truck.…
Blog
09-10-2024
Parkeren-1400

Rijkswaterstaat: Parkings niet om te slapen

Er is veel te doen over parkeerplaatsen voor trucks. Daar zijn er te weinig van in grote delen van het land…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.