Dit staat de komende tien jaar te gebeuren in trucktechniek

Blog
25-03-2021 | Door Tim de Jong

Het ritselt op internet van waterstof, elektrisch, de V8 die we voorlopig houden, diesel waar we toch echt nog van afhankelijk zijn, al of niet autonoom rijden en ga zo maar door. Intussen hebben DAF, Mercedes, Volvo, Iveco, Scania, MAN en Renault van alles verklaard over hoe zij de toekomst zien. Zo zagen we vandaag hoe Renault belooft dat het in 2023 een elektrische truck in elk segment van het wegvervoer aan zal bieden.

Wanneer batterij-elektrische trucks even ‘duur’ zullen zijn als de huidige diesel en niet te vergeten de waterstoftruck, hebben we allemaal voor je op een rijtje gezet. Ook blikken we nog wat verder vooruit naar 2040 en 2050.

Kijk vooral ook naar het filmpje van DAF, waarin bestuurslid Ron Borsboom, verantwoordelijk voor techniek, ook heldere uitspraken doet. DAF zegt ook de verbrandingsmotor te willen beproeven die waterstof verbrandt.   

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!  

Laatste blogberichten

Blog
21-11-2024
cudza_karta_holender_drob_1

Vanaf 1 januari kijkt de inspectie 56 dagen terug

Vanaf 1 januari 2025 gaat er een wijziging van kracht bij de Europese inspectiediensten. Tot nu toe kon…
Blog
19-11-2024
Betonblokken A67-1400

Betonblokken op de parking

Toen wij vorige week onderweg waren op de A67 was Rijkswaterstaat bezig met de bermen bij een parkeerplaats. Die bermen worden…
Blog
12-11-2024
Marga Tweede Steeg

De Tweede steeg is met het laatste jaar bezig

Chauffeurscafé De Tweede Steeg was bijna honderd jaar lang een vaste pleisterplaats voor chauffeurs. Het…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.