Hamsterende Britten voorkomen vooralsnog brexitproblemen

Blog
06-01-2021 | Door Tim de Jong

Aan deze kant van de Noordzee zijn jaren van voorbereiding vooraf gegaan aan de Brexit. Extra parkeerruimtes, zoals in Hoek van Holland zijn al af en organisaties zoals de Douane en de NVWA, hebben extra personeel aangenomen. Of alles goed blijft werken, hangt af van het moment waarop de Britten weer door hun voorraden heen raken en het weer business as usual is qua te vervoeren volumes.

KAP

We krijgen wel door dat er inmiddels diverse chauffeurs in Kent zijn beboet, omdat ze niet de nieuwe, op het laatste moment ingevoerde Kent Access Permit konden aantonen. Dat is dan 300 pond boete. Het nut van de KAP wordt ook door tal van Britten zelf betwist, het is bedoeld om de druk op de Britse provincie, officieel graafschap, weg te nemen. Maar wie een beetje kan computeren heeft hem binnen vijf minuten binnen " target="_blank" rel="noopener noreferrer">via deze link.

Chaos

Problemen worden de komende tijd zeker nog verwacht, wanneer de normale volumes goederen weer besteld worden. Maar of dat dan ook tot chaos zal leiden, is de vraag. Betrokken instanties verwachten dat de problemen zeker zullen komen.

Laatste blogberichten

Blog
19-09-2025
Truckparking Venlo

IRU luidt de noodklok over parkings

Volgens de IRU, de Internationale Transportvakbond ETF en de parkeerorganisatie ESPORG is er een tekort van zo’n 390.000…
Blog
16-09-2025
Overveld (28)-1400

VECTO voor trailers werkt niet

De VECTO regels voor getrokken materieel zijn contraproductief en werken slechts kostenverhogend, zonder dat er CO2 bespaard…
Blog
27-08-2025
BIGtruck Super Eco Combi

Super Eco Combi: Europese standaard is ver weg

Volgens TLN gaat de eerste Super Eco Combi waarschijnlijk dit jaar nog de weg op in Nederland. In navolging…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.