Hamsterende Britten voorkomen vooralsnog brexitproblemen

Blog
06-01-2021 | Door Tim de Jong

Aan deze kant van de Noordzee zijn jaren van voorbereiding vooraf gegaan aan de Brexit. Extra parkeerruimtes, zoals in Hoek van Holland zijn al af en organisaties zoals de Douane en de NVWA, hebben extra personeel aangenomen. Of alles goed blijft werken, hangt af van het moment waarop de Britten weer door hun voorraden heen raken en het weer business as usual is qua te vervoeren volumes.

KAP

We krijgen wel door dat er inmiddels diverse chauffeurs in Kent zijn beboet, omdat ze niet de nieuwe, op het laatste moment ingevoerde Kent Access Permit konden aantonen. Dat is dan 300 pond boete. Het nut van de KAP wordt ook door tal van Britten zelf betwist, het is bedoeld om de druk op de Britse provincie, officieel graafschap, weg te nemen. Maar wie een beetje kan computeren heeft hem binnen vijf minuten binnen " target="_blank" rel="noopener noreferrer">via deze link.

Chaos

Problemen worden de komende tijd zeker nog verwacht, wanneer de normale volumes goederen weer besteld worden. Maar of dat dan ook tot chaos zal leiden, is de vraag. Betrokken instanties verwachten dat de problemen zeker zullen komen.

Laatste blogberichten

Blog
04-06-2025
cms (2)

Duitsers en achteruitrijden

Duitse vrachtwagenchauffeurs hebben geen indrukwekkende reputatie als het gaat om achteruitrijden. 'Je rijdt achteruit als…
Blog
27-05-2025
LoadLok

Ladingzekeren en kopschotten

Ladingzekering is iets waar in Nederland maar amper op wordt toegezien. Er zijn in ons land ook maar amper regels voor, in…
Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geĆ«ist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coƶperatief U.A.