Met de grensoverschrijdende LZV wordt vooruitgang geboekt, zoveel is zeker, maar er zijn nogal wat regeltechnische obstakels die Europa allesbehalve vooruit helpen met deze vorm van duurzamer wegvervoer.
Neem nou deze foto. Die maakte ik in 2011 tijdens de allerlaatste Trailerbeurs in Kortrijk. Het was een echte crisisbeurs, maar we gingen er toch heen, vanwege de introductie van de Mercedes Actros die we nu allemaal goed kennen.
We zijn nu zeven jaar verder en er rijden nu welgeteld twee (...) LZV in België. De ene rijdt met bier, de andere met luchtvracht. Nu lijkt het erop, dat er serieus gereden gaat worden met LZV in België. Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele bericht. Dan lees je ook waarom het in Duitsland beter gaat met dit voertuigtype, maar eerlijk is eerlijk, kwakkelen blijft het.
De dag waarop het Westland Zweden bevoorraadt met LZV die probleemloos door Duitsland en Zweden rijden is nog ver. Toch is TLN optimistisch hierover.