Internationale LZV kampt met moeras aan regeltjes

Blog
07-09-2018 | Door Tim de Jong

Met de grensoverschrijdende LZV wordt vooruitgang geboekt, zoveel is zeker, maar er zijn nogal wat regeltechnische obstakels die Europa allesbehalve vooruit helpen met deze vorm van duurzamer wegvervoer.

Neem nou deze foto. Die maakte ik in 2011 tijdens de allerlaatste Trailerbeurs in Kortrijk. Het was een echte crisisbeurs, maar we gingen er toch heen, vanwege de introductie van de Mercedes Actros die we nu allemaal goed kennen.

We zijn nu zeven jaar verder en er rijden nu welgeteld twee (...) LZV in België. De ene rijdt met bier, de andere met luchtvracht. Nu lijkt het erop, dat er serieus gereden gaat worden met LZV in België. Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele bericht. Dan lees je ook waarom het in Duitsland beter gaat met dit voertuigtype, maar eerlijk is eerlijk, kwakkelen blijft het.

De dag waarop het Westland Zweden bevoorraadt met LZV die probleemloos door Duitsland en Zweden rijden is nog ver. Toch is TLN optimistisch hierover.

Laatste blogberichten

Blog
27-05-2025
LoadLok

Ladingzekeren en kopschotten

Ladingzekering is iets waar in Nederland maar amper op wordt toegezien. Er zijn in ons land ook maar amper regels voor, in…
Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geëist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
Blog
09-05-2025
Speelgoed truck

Chauffeurstekort: Jonger beginnen met werving!

Chauffeurstekort: Jonger beginnen met werving!
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.