Blog
02-06-2017 | Door Tim de Jong

Onlangs was BIGtruck de gast van Mercedes-Benz in Portugal.  Het is fantastisch om te ervaren, in zo'n mooi landschap, hoeveel zo'n moderne Actros al zelf kan. Hij handhaaft de snelheid, remt bij, geeft gas en remt ook desgewenst af. Na anderhalf uur rijden komen we bij een stop waar we van chauffeur wisselen.

Meteen sta je weer met beide voeten op de grond: Ook in Portugal rijden moderne trucks, maar er rijden ook nog heel wat oudjes. Zo kwam ik oog in oog met deze Volvo N10, die druk was met het aanleggen van een straatje vlakbij ons wisselpunt. Dit type is onverwoestbaar, je ziet ze ook nog veel in Marokko rijden. Opvallend is dat de achteras heel ver naar achteren staat. Ook valt op, dat de N10, die ruim 40 jaar oud moet zijn, er nog prima uit ziet.

Weer de weg op met zo'n fraaie Actros, en na een uurtje weer wisselen. Bij een tankstation zag ik vervolgens een originele DAF 95, een tankwagen(tje) echt nog van de eerste generatie, want het is een 95.350. Dat was voor DAF het type wat rond 1988 het best verkocht werd. Een zonneklep zou 'm niet misstaan! 

Laatste blogberichten

Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geëist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
Blog
09-05-2025
Speelgoed truck

Chauffeurstekort: Jonger beginnen met werving!

Chauffeurstekort: Jonger beginnen met werving!
Blog
24-04-2025
Spaghetti uitlaat truck

Spaghetti uitlaat mag niet van Polizei

Een Nederlandse bloemenrijder werd in Duitsland, in de buurt van Bad Münstereifel aan de kant gezet vanwege het…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.