Blog
02-06-2017 | Door Tim de Jong

Onlangs was BIGtruck de gast van Mercedes-Benz in Portugal.  Het is fantastisch om te ervaren, in zo'n mooi landschap, hoeveel zo'n moderne Actros al zelf kan. Hij handhaaft de snelheid, remt bij, geeft gas en remt ook desgewenst af. Na anderhalf uur rijden komen we bij een stop waar we van chauffeur wisselen.

Meteen sta je weer met beide voeten op de grond: Ook in Portugal rijden moderne trucks, maar er rijden ook nog heel wat oudjes. Zo kwam ik oog in oog met deze Volvo N10, die druk was met het aanleggen van een straatje vlakbij ons wisselpunt. Dit type is onverwoestbaar, je ziet ze ook nog veel in Marokko rijden. Opvallend is dat de achteras heel ver naar achteren staat. Ook valt op, dat de N10, die ruim 40 jaar oud moet zijn, er nog prima uit ziet.

Weer de weg op met zo'n fraaie Actros, en na een uurtje weer wisselen. Bij een tankstation zag ik vervolgens een originele DAF 95, een tankwagen(tje) echt nog van de eerste generatie, want het is een 95.350. Dat was voor DAF het type wat rond 1988 het best verkocht werd. Een zonneklep zou 'm niet misstaan! 

Laatste blogberichten

Blog
28-03-2025
trevor-milton-nikola-motors-1200x675

Frauderende Nikola baas krijgt gratie van Trump

Trevor Milton, de voormalige CEO en oprichter van Nikola was veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf…
Blog
13-03-2025
Kopie van Sociaal1-1400

Terugkeer trucks weer op de agenda

In het Mobiliteitspakket was aanvankelijk geregeld dat trucks éénmaal per acht weken terug zouden moeten keren naar…
Blog
07-03-2025
ECT Delta (960 x 720)

Politiek spel rond ECT Terminal?

De ECT Terminal gaat van Chinese naar Amerikaanse eigenaren. Is hier sprake van een politiek spelletje?
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.