TLN wil het leger inzetten in Calais

Blog
04-08-2016 | Door Tim de Jong

Transport en Logistiek Nederland pleit voor het inzetten van het leger om The Jungle in Calais te ontruimen. Dit, naar aanleiding van nieuwe geweldsincidenten door incidenten jegens chauffeurs. 

Calais staat in brand, zegt TLN. Letterlijk. Afgelopen weekend hebben 'migranten' volgens TLN wederom op diverse plaatsen de toegangswegen naar de treinterminal en haven in brand gestoken. In de files met vrachtauto’s die volgen, proberen migranten om via een trailer in Engeland te komen, aldus TLN

Diverse Europese chauffeurs zijn afgelopen weekend door vluchtelingen met kettingzagen, ijzeren staven en betonblokken bekogeld en bedreigd om de deuren van de vrachtauto te openen. en Spaanse truck werd in brand gestoken. 

Transport en Logistiek Nederland (TLN) eist dat onze ministers van Veiligheid en Justitie en Infrastructuur en Milieu hun Franse collega’s oproepen om per direct het leger naar Calais te sturen om vrachtauto’s en hun chauffeurs te beschermen bij het uitvoeren van hun dagelijks werk. 

Mooi gezegd door TLN, maar dit is toch veel te laat? Al weken circuleren filmpjes op social media van zich misdragende illegalen, die niets in Calais te zoeken hebben en die het recht in eigen hand nemen. Dat daarbij ongelukken gebeuren en illegalen in een enkel geval de dood vinden zoals onlangs, is niet te voorkomen. Echter het lijkt erop, dat er eerst een volstrekt onschuldige chauffeur, bezig om Engeland te bevoorraden, om moet komen eer er enige actie wordt ondernomen. 

TLN heeft dus gelijk, maar had zich veel eerder zo onverbiddelijk moeten opstellen. En waarom niet gezamenlijk optrekken met de Britse FTA, de IRU en andere collega-organisaties? 

Laatste blogberichten

Blog
04-06-2025
cms (2)

Duitsers en achteruitrijden

Duitse vrachtwagenchauffeurs hebben geen indrukwekkende reputatie als het gaat om achteruitrijden. 'Je rijdt achteruit als…
Blog
27-05-2025
LoadLok

Ladingzekeren en kopschotten

Ladingzekering is iets waar in Nederland maar amper op wordt toegezien. Er zijn in ons land ook maar amper regels voor, in…
Blog
11-05-2025
Poolse trucks-1400

Zwabberend Mobiliteitspakket leidt tot claims

In het Mobiliteitspakket werd geëist dat trucks elke acht weken terug moesten keren naar de standplaats.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.