Typeplaatjes staan er niet op, maar te zien is dat dit Magnums zijn van de laatste generatie, dus gebouwd tussen 2008 en 2012. Dat is te zien aan de onderbouw , die een beetje breder is dan de bovenbouw. Ze zijn dus al uitgerust met een Volvo-aandrijflijn.
In 2012 werd de Euro VI uitlaatgas-emissienorm afgekondigd. Dat betekende het einde van deze markante trucks, die in de basis in 1990 zo de markt op kwamen. Renault wilde een cabine met een vlakke laadvloer, maar de chauffeur moest wel op een op zijn zachtst gezegd ongebruikelijke manier zijn cabine in klimmen. De rails langs de cabine had hij hard nodig, maar waren in een land als het onze, waar het regelmatig regent, vaak vies. Chauffeurs die na een avondje doorhalen weer de cabine in wilden, moesten goed opletten. Het was zaak om eerst de deur op een kier te zetten, dan recht naar boven te klimmen en vervolgens het portier verder te openen en een stap opzij te doen.
Renault Trucks T en T High
Zaken waar de generatie van toen best aan kon wennen. Met de uitstraling zat het wel goed van deze unieke en markante Renault. Maar moderner ingestelde chauffeurs waren niet rouwig toen de Magnum werd vervangen door de Renault Trucks T en T High. Met name die laatste gold als opvolger van de Magnum en is nu nog steeds actueel, uiteraard met de laatste stand van Euro VI-techniek. Maar soms zie je ook in ons land nog zo’n Magnum rijden!
Heb je ook bijzondere trucks kunnen fotograferen? Laat het ons weten via info@transwebgroup.com en maak kans op publicatie in ons Online Magazine!