Tijdens de CES-Elektronicabeurs in Las Vegas toont Volkswagen een prototype van een elektrische auto. Dat ruikt naar een charme offensief van het geplaagde Duitse merk.
Volkswagen heeft in het afgelopen jaar behoorlijk wat schade opgelopen door wat we massaal 'sjoemelsoftware' zijn gaan noemen. Net toen de storm over dat verhaal in de media wat afnam werd het woord 'sjoemelsoftware' uitgeroepen tot woord van het jaar 2015, en hop, daar was de publiciteit weer!
De hele affaire rondom de dieseltjes die vuiler waren dan opgegeven is nog lang niet voorbij en er zullen nog heel wat advocaten een leuke boterham gaan verdienen aan dat zaakje. Toch lijkt het maar weinig effect te hebben op het koopgedrag van de consument. Volkswagen blijft een ijzersterk merk, ondanks dat er inmiddels een luchtje aan zit.
In Amerika komt VW nu met een vooruitstrevend prototype wat op een beurs getoond werd. Met de BUDD-e wordt de weg bereid naar een zero-emission vehicle, en dat is waar we uiteindelijk allemaal naar toe moeten. Dat uitgerekend Volkswagen nu als grote pionier dat pad in lijkt te slaan kan ik niet anders uitleggen dan als een enorm charme offensief.
Meer over dit slimme nieuwe Volkswagentje? Check ons duurzaamheidsplatform: ">www.transportenmilieu.nl