Alan kocht zijn Kenworth T600 nieuw in 1995. Dertig jaar later is de tand des tijds duidelijk zichtbaar. De witte lak bladdert af, popnagels zijn duidelijk zichtbaar. Toch gaat de Kenworth onvermoeibaar door. De Caterpillar 3406E motor onder de ooit radicaal gestroomlijnde kap legde al ruim 4,1 miljoen mijlen af, oftewel 6,5 miljoen kilometers. De motor is drie keer gereviseerd, maar is verder nog volledig origineel.
Alan doet dan ook veel om zijn geliefde Kenworth in goede staat te houden. Onderhoud wordt altijd uitgevoerd. Speciale filters zorgen dat de diesel schoon en zonder lucht in de motor komt. Ook heeft de diesel altijd de goede temperatuur, wat geen overbodige luxe is in het soms ijskoude Wisconsin. De bak kreeg een overdrive-versnelling en de achterste as werd een sleepas. Alan monteerde zelf een systeem om de druk in de banden te controleren. Dit spaarde hem al meerdere ongelukken, stelt hij zelf. Ook de bullbar beschermde de Kenworth al meerdere keren.
Zelf is Alan niet zo onder de indruk van zijn kilometerstand. Zijn vrachtwagen is een echt werktuig: niet mooi maar wel erg praktisch. De bijrijdersstoel heeft plaats gemaakt voor een kastje, reserve-onderdelen heeft hij altijd bij zich. Een magnetron en een televisie in de slaapcabine zijn de enige luxe toevoegingen in de verder krappe en ouderwetse cabine. Alan begon ooit als chauffeur als tijdelijk baantje. Nu, 33 jaar later, is de vraag wie het eerste opgeeft: de truck of de chauffeur.