Bouwbedrijf KWS heeft de elektrische vrachtwagen inclusief elektrische kraan samen met Vrijbloed Transport ontwikkeld. Onlangs was de elektrische vrachtwagen voor het eerst te zien bij de opening van het circulaire viaduct en daarmee de aftrap van de Nationale Week van de Circulaire Economie bij Kampen. Binnenkort wordt de vrachtwagen voor het eerst ingezet op een project van KWS.
De eerste elektrische vrachtwagen in de bouw bestaat uit een trekker met oplegger met een elektrische kraan en kipperopbouw. De elektrische vrachtwagen vermindert de geluidsoverlast en heeft naar verwachting minder onderhoud nodig ten opzichte van een vrachtwagen met een dieselmotor. De actieradius met een opgeladen accu en inclusief oplegger is naar verwachting 150 kilometer. Op het moment dat de vrachtwagen definitief is goedgekeurd om de weg op te mogen en wordt ingezet op projecten, moet de praktijk uitwijzen wat de prestaties van de elektrische vrachtwagen precies zijn onder verschillende omstandigheden.
Klik " target="_blank" rel="noopener noreferrer">hier voor het hele verhaal!