Nieuwe eisen: Moet jij ook achteraf een smart tacho laten inbouwen?

Nieuws
04-01-2022 | Door Tim de Jong

Nog maar nauwelijks is de Smart Tacho op de markt, hij kwam in 2019, of er komt alweer een tweede versie. Maar daar blijft het niet mee. Er dreigt namelijk nog een maatregel: Moeten alle wat oudere trucks die internationaal beroepsgoederenvervoer rijden straks ook aan een Smart tacho? We zochten het voor je uit. 

Er zitten weer de nodige veranderingen aan te komen ten aanzien van de tachograaf. Allereerst de verplichte handmatige invoer van de landcode wanneer je een grens overschrijdt.

Handmatig invoeren

Vanaf 1 februari 2022 moet dit handmatig gebeuren bij de eerstvolgende stopplaats, laat de Inspectie aan BIGtruck weten. Heb je nog een analoge tacho, dan moet je achterop de schijf een aantekening maken. De tweede versie Smart Tacho, die de die grensoverschrijding zelf doet, komt volgend jaar. Maar dit is wel even iets wat je moet weten!

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!    

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
05-10-2023
Tachograaf_met_kaart.jpg

Voorlopig geen bekeuring Smart Tacho 2

Sinds 21 augustus 2023 moet elk nieuw geregistreerde vrachtwagen in Europa uitgerust zijn met de nieuwste tachograaf,…
Nieuws
10-08-2021
SR_DTCO-30-FASZINATIONSAUFNAHME.png

Smart Tacho 2 komt er aan

De invoering van de nieuwe Smart Tacho 2 is bekend gemaakt, zo meldt TLN. Vanaf 21 augustus 2023 moeten nieuwe truck voorzien…
Nieuws
18-01-2022
Belgie-Hazeldonk-MeerLR.jpg

Nieuwe tachoregels: TLN waarschuwt voor chaos aan grenzen

Transport & Logistiek Nederland waarschuwt voor chaotische toestanden aan onze grenzen wanneer…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.